مشاوره قبل از ازدواج، زوج‌ها را برای تعهد در دراز مدت آماده می‌کند و می‌تواند راه را برای افزایش رضایت زناشویی باز کند. در حالی‌که این نوع درمان به طور سنتی یک مشاوره رو در رو می‌باشد اما زوج‌ها می‌توانند به صورت آنلاین هم در مشاوره قبل از ازدواج شرکت کنند.

مشاوره قبل از ازدواج چیست؟
مشاوره قبل از ازدواج یک روش درمانی است که آمادگی زوج‌ها را برای ازدواج افزایش می‌دهد. در این روش درمانی، زوج‌ها نیازهای فردی، ترجیحات و انتظارات خود را در رابطه با ازدواج بیان می‌کنند و راه‌های حل اختلافات را یاد می‌گیرند.

مشاوره قبل از ازدواج به زوج‌ها کمک می‌کند تا بهتر بتوانند برای خواسته‌های ازدواج آماده شوند. در یک محیط حمایتی، آنها یاد می‌گیرند که به طور موثرتر ارتباط برقرار کنند و فرصتی برای کشف موضوعات دشوار به دست آورند. این امر به زوجین کمک می‌کند تا مشکلات آینده را پیش بینی کنند و برای مقابله با آنها آماده شوند.

اگر زوج‌ها به اندازه‌ای که برای عروسی خود برنامه ریزی می‌کنند، برای ازدواجشان نیز برنامه ریزی کنند، مشکلات زناشویی کمتر می‌شود. سوالات زیر می‌تواند به زوج‌ها کمک کند تا برای ازدواج آماده شوند.

چگونه استرس خانواده را کنترل کنیم؟
استرس بخشی طبیعی زندگی است و ازدواج نیز از این قاعده مستثنی نیست. هرچند هر فردی برای مدیریت استرس از شیوه‌های منحصر به فرد خود استفاده می‌کند، اما بهتر است قبل از ازدواج آشکارا در مورد این مسائل با هم صحبت کنید. در این صورت زوج‌ها درک عمیق‌تری از یکدیگر می‌یابند و برای مقابله با استرس، انسجام پذیرتر رفتار می‌کنند.

در هنگام مناقشات چگونه برخورد کنیم؟
بحث در مورد اختلافات ممکن است آخرین نکته در ذهن زوج‌ها باشد. اما زوج‌ها باید مهارت‌های لازم را برای مدیریت تعارض یاد بگیرند. در تمام زندگی‌ها اختلاف نظر و مناقشه وجود دارد اما نحوه برخورد با آنهاست که زندگی را آرام و پرمعنا می‌کند.

مشاوره قبل از ازدواج

خانواده و دوستان چه نقشی در ازدواج دارند؟
اگر زوج‌ها در مورد مرزهای مناسب توافق نداشته باشند، دخالت دوستان و وابستگان آنها ممکن است به یک بحث جدی در میان آنها تبدیل شود. بهتر است قبل از ازدواج درباره روابط خانواده و دوستان خود به تفاهم برسید. اگر بیمار شدید و نیاز به مراقبت و پشتیبانی مداوم داشتید چه باید بکنید؟ اگر اعضای خانواده یا دوستانتان از شما پول بخواهند چه می‌کنید؟ اگر همسر من دارای یک فرزند از شریک قبلی خود باشد، چگونه این رابطه را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

چگونه فضای شخصی را مدیریت کنیم؟
ازدواج یک همکاری نزدیک بین دو نفر است، اما حتی زوج‌های متعهد هم به یک فضای خصوصی نیاز دارند. گاهی افراد دوست دارند با دوستانشان خرید کنند یا با آنها به تفریح بروند، بهتر است قبل از ازدواج در مورد این مسائل با هم به تفاهم برسید.

چگونه حرفه و شغل خود را مدیریت کنیم؟
از آنجایی که کار یا حرفۀ فردی پیامدهای فراوانی برای زندگی خانوادگی دارد، مهم است که زوج‌ها، نگرش و انتظارات خود را نسبت به کار روشن کنند. آیا هر دو طرف پس از ازدواج یا پس از داشتن فرزند کار خواهند کرد؟ چگونه افراد به شغل یا حرفه خود متعهد هستند؟ اگر یکی از آنها به طور غیر منتظره کار خود را از دست بدهد چه میشود؟

آیا باید بچه داشته باشیم؟
در مورد تعداد بچه‌ها با هم صحبت کنید و به تفاهم برسید. مشکل این است که حتی وقتی زوج‌ها قبل از ازدواج هم در مورد این مسائل به توافق میرسند، ممکن است نظرات آنها بعد از ازدواج تغییر کند. چگونه باید چنین وضعیتی را مدیریت کرد؟ اگر یکی از زوج‎ها بچه‌دار نشود چه اتفاقی می‌افتد؟ همه این‌ها مسائلی هستند که باید قبل از ازدواج به طور کامل مورد بحث قرار بگیرند.

چه رویکردی درباره زندگی جنسی داشته باشیم؟
رابطه جنسی بخش بزرگی از ازدواج است، پس بهتر است قبل از ازدواج در مورد نیازها، خواسته‌ها و انتظارات خود صحبت کنید. در صورت اجتناب از یک گفتگوی صادقانه ممکن است خطر ابتلا به ناراحتی جنسی و نارضایتی جنسی افزایش یابد. چه اتفاقی در رابطه با میل جنسی رخ دهد؟ اگر علاقه شریکتان به علت بیماری، استرس یا عوامل دیگر به طور قابل توجهی تغییر کند چه میشود؟ افکار زوج‌ها در مورد چیزهایی مانند پورنوگرافی و ازدواج‌های باز چیست؟ درست است که این حرف‌ها کمی ناراحت کننده است، اما مزایای انجام این کار به زودی آشکار خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *